Praca z trudnymi zachowaniami u osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu
01.03.2025,
15.03.2025,
29.03.2025
Terminy kolejnych spotkań:
01.03.2025, 15.03.2025 i 29.03.2025
3 spotkania x 6 godzin zegarowych. Godz. 9.00-15.00
Terminy kolejnych spotkań:
01.03.2025, 15.03.2025 i 29.03.2025
3 spotkania x 6 godzin zegarowych. Godz. 9.00-15.00
I SPOTKANIE – 01.03.2025:
Pierwsze spotkanie pomoże uczestnikom lepiej zrozumieć, jakie czynniki wpływają na zachowanie uczniów, co pozwali na skuteczniejsze diagnozowanie przyczyn problemowych reakcji. Poznanie różnych rodzajów zachowań problemowych, takich jak agresja czy autoagresja, umożliwi adekwatne reagowanie i zastosowanie właściwych strategii interwencyjnych. Umiejętność efektywnej obserwacji zachowań uczniów pozwala na dostosowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb.
II SPOTKANIE – 15.03.2025:
Drugie spotkanie będzie poświęcone analizie wybranych zachowań problemowych, co pozwali na głębsze zrozumienie konkretnych sytuacji i wyciągnięcie wniosków. Nauczyciele nauczą się stosować interwencje proaktywne, które zapobiegają lub minimalizują występowanie zachowań problemowych, co sprzyja tworzeniu bardziej stabilnego i pozytywnego środowiska w klasie. Dzięki temu nauczyciele będą mogli lepiej przewidywać i zapobiegać trudnym sytuacjom.
III SPOTKANIE – 29.03.2025:
W trakcie trzeciego spotkania uczestnicy nauczą się oceny skuteczności interwencji proaktywnych w zapobieganiu zachowaniom problemowym, co pozwali na lepsze dostosowanie strategii wychowawczych w codziennej pracy. Dzięki analizie wyników zastosowanych interwencji, nauczyciele będą mogli zidentyfikować metody, które najlepiej sprawdzają się w ich konkretnym środowisku i zastosować je w przyszłości. Ponadto przepracowanie interwencji reaktywnych pomoże uczestnikom skutecznie reagować, gdy zachowanie problemowe już wystąpi, co zwiększy ich pewność siebie i zdolność do szybkiej deeskalacji trudnych sytuacji.