O SZKOLENIU
Dołącz do naszego szkolenia, aby zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do radzenia sobie z przemocą w środowisku szkolnym. Naucz się rozpoznawać i reagować na różne formy przemocy oraz wdrażać efektywne strategie interwencyjne. Dzięki Metodzie Wspólnej Sprawy zrozumiesz, jak budować empatyczne i wspierające relacje wśród uczniów. Zadbaj o bezpieczną i przyjazną atmosferę w swojej szkole.
-
MIEJSCE WYDARZENIA
ONLINE
-

TERMIN
PIĄTEK, 31.01.2025, GODZ. 10:00-14:00

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W WYDARZENIU
-
Uczestnicz w szkoleniu z dowolnego miejsca i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów bez wychodzenia z domu.
-
Otrzymaj imienny certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności, który będzie doskonałym dodatkiem do Twojego CV.
-
Weź udział w ćwiczeniach, które pomogą Ci wdrożyć zdobytą wiedzę w praktyce
-
Weź udział w interaktywnym spotkaniu, podczas którego ekspert odpowie na Twoje pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
CZY WIESZ, ŻE…
wzrósł odsetek dzieci, które doświadczyły ze strony rówieśników przemocy fizycznej (z 41% w 2013 r. do 48% w 2023 r.) i przemocy psychicznej (odpowiednio, z 28% do 43%), a spadł odsetek osób, które doświadczyły przemocy fizycznej ze strony bliskich dorosłych (odpowiednio, z 33% do 24%).
* Raport Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, 2023 rok.
Weź udział i dowiedz się:
  • Jak rozpoznać i skutecznie reagować na przemoc w szkole.
  • Jakie są przyczyny i skutki przemocy oraz jak udzielać wsparcia.
  • Jak przeciwdziałać przemocy wśród uczniów.
Korzyści ze szkolenia:
  • Zdobycie praktycznych umiejętności do radzenia sobie z przemocą.
  • Zrozumienie psychologicznych i społecznych aspektów przemocy.
  • Nauka skutecznych technik komunikacji i interwencji kryzysowej.
  • Implementacja Metody Wspólnej Sprawy w codziennej pracy szkolnej.
-
-
MIEJSCE WYDARZENIA
ONLINE
-

TERMIN
PIĄTEK, 31.01.2025, GODZ. 10:00-14:00

PROGRAM
PRZEMOC W SZKOLE - SKUTECZNA INTERWENCJA ORAZ PROFILAKTYKA

Moduł I: Trzy zjawiska: złość, agresja, przemoc

  • Czym różni się złość od agresji i przemocy?
  • Rodzaje przemocy rówieśniczej.
  • Osoby zaangażowane w przemoc rówieśniczą.
  • Konsekwencje przemocy rówieśniczej.

Po ukończeniu modułu nauczyciel będzie:

  • potrafił precyzyjnie rozpoznać i zrozumieć sytuacje przemocy w klasie,
  • znał różne formy reakcji na przemoc dostosowane do ról i konsekwencji.

Moduł II: Interwencja w przypadku przemocy rówieśniczej

  • Rola wychowawcy klasy.
  • Podejście moralistyczne.
  • Podejście legalistyczne.
  • Podejście humanistyczne.

Po ukończeniu modułu nauczyciel:

  • dzięki znajomości swojej roli i różnych podejść, zyska narzędzia do skutecznego zarządzania trudnymi sytuacjami,
  • dostosuje swoje działania do konkretnej sytuacji, uwzględniając potrzeby ofiar, sprawców i świadków.

Moduł III: Metoda wspólnej sprawy oraz metoda bez obwiniania (podejście humanistyczne)

  • Kiedy możemy zastosować metodę wspólnej sprawy oraz metodę bez obwiniania?
  • Jakie warunki muszą być spełnione, aby metody humanistyczne zadziałały?
  • Postępowanie krok po kroku w 'metodzie wspólnej sprawy'.
  • Postępowanie krok po kroku w 'metodzie bez obwiniania'.
  • Co robić, gdy metody humanistyczne nie zadziałają?

Po ukończeniu modułu nauczyciel:

  • zdobędzie praktyczne narzędzia do skutecznego rozwiązywania konfliktów i przemocy rówieśniczej poprzez metody oparte na empatii i współpracy,
  • będzie wiedział, kiedy i jak stosować metodę wspólnej sprawy oraz metodę bez obwiniania, a także jak reagować, gdy te podejścia nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, co zwiększy ich kompetencje w zarządzaniu trudnymi sytuacjami w klasie.

Moduł IV: Co robić, aby przemoc nie powróciła?

  • Budowanie klasy jako zespołu.
  • Rekomendowane programy profilaktyczne.
  • Klasowe rytuały.
  • Uczenie dzieci podstaw komunikacji bez przemocy (NVC).

Po ukończeniu modułu nauczyciel:

  • będzie wiedział, jak stworzyć trwałą, wspierającą atmosferę w klasie, w której przemoc jest minimalizowana dzięki budowaniu zespołowości, wprowadzaniu rytuałów klasowych i wdrażaniu skutecznych programów profilaktycznych.
-
EKSPERT
Stanisław Bobula
Psycholog
Psycholog, edukator, coach pracujący w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR). Przez 8 lat pracował w gimnazjum na stanowisku psychologa szkolnego. W pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, pedagogiki i coachingu, neurobiologii oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Fundamentem jego pracy są założenia psychologii humanistycznej oraz porozumienia bez przemocy (ang. NVC). Jest współautorem i trenerem dwóch rekomendowanych programów profilaktycznych “Program Nauki Zachowania (PNZ)” oraz “Projekt Lustro”. Jestem autorem dwóch książek o ADHD, jak również wielu artykułów na tematy związane z oświatą i rozdziałów w publikacjach zbiorowych.